[Recenze] Jenn Bennett: Na jedné vlně

Název: Na jedné vlně
Autor: Jenn Bennett
Překlad: Hana Netušilová, Kristýna Vítková
Počet stran: 320
Nakladatelství: CooBoo [červen 2021]

Oficiální anotace: Bailey zbožňuje filmy skoro stejně jako Alexe, filmového geeka, kterého zná jen přes internet. Když se dívka přestěhuje do kalifornského města, kde bydlí i on, radši mu to neřekne. Co když by se z něj vyklubal pošuk? Navíc ji v práci rozptyluje sekuriťák Porter Roth, který ji štve i přitahuje zároveň. Zůstane Bailey se svým online klukem, nebo to zkusí s Porterem? Tahle volba bude dost zapeklitá, protože Porter má tajemství: to on je Alex... víceméně.

Bailey a Alex se nikdy nepotkali, ani neznají svá skutečná jména, ale díky sdílené lásce ke starým filmům i tak navážou neobyčejné přátelství. Čirou náhodou navíc Alex žije ve stejném městě jako Baileyn táta – ve městě, do kterého se Bailey právě přistěhovala. To ale Alexovi neřekne, protože se bojí, jak by jejich reálné setkání mohlo dopadnout. Místo toho se rozhodne, že se ho nejprve pokusí sama najít a zjistit, jestli by jejich přátelství mohlo ustát i střet s realitou. Její plány ale začnou nabírat trochu jiný směr, když jí do života vstoupí jeden nepříjemný (ale sakra pohledný) kolega z letní brigády…

„Naše setkání může být skvělý, ale taky to může skončit jedním velkým trapným zklamáním. A to je přesně ten důvod, proč si nejsem jistá, jestli o něm chci vědět něco víc.“

Autorka v Na jedné vlně stvořila neuvěřitelně poutavý a hlavně pohodový příběh. Kniha vám navodí příjemnou letní atmosféru, ale zároveň dokáže vyvolat spoustu emocí – především tedy těch dobrých. Je plná letního slunce, surfování a taky lásky.

Hlavní hrdinové jsou skvělí. Bailey mě neskutečně bavila, protože byla velmi realistická. Je to taková trochu potrhlá holka se sklonem vyhýbat se nepříjemnostem a raději říkat lidem to, co chtějí slyšet. Porter v ní ale probouzí spoustu nových pocitů – včetně chuti jednu mu vrazit. Ani Porterova sebejistota a nadřazenost, ale nejsou tak neochvějné, jak se tváří.

Oba hrdinové mají své jizvy a v mnoha věcech jsou jako noc a den, jednu věc jim ale nejde upřít – pěkně to mezi nimi jiskří. Autorka si skvěle vyhrála s psychologií postav, a hlavně s příběhem, který stojí za tím, kým jsou dnes. To se přitom dá říct i o vedlejších postavách, nejen o Porterovi a Bailey.

Styl vyprávění je trochu specifický, skvěle ale odráží hlavní hrdinku a její způsob myšlení, z jejíhož pohledu celý příběh sledujeme. Zdá se mi, že se autorce navíc povedlo celkem dobře nastavit hranici v otázkách sexuality. Neignoruje ji, ale zároveň nic nerozebírá úplně do detailů. Neplatí to úplně vždy (zejména některé slovní narážky mezi hrdiny byly trochu přehnané), ale většinou se to dařilo.

Z knihy po celou dobu dýchá léto a pohodová atmosféra jako stvořená pro líné letní dny. Není to kniha, která vás pohltí po první straně, ale dejte jí pár kapitol a s vysokou pravděpodobností se zamilujete – pokud tedy patříte mezi fanoušky romantických feel-good contemporary. V rámci žánru rozhodně patří k těm lepším kouskům díky svému skvělému a neuvěřitelně čtivému zpracování a moc dobře fungující chemii mezi hrdiny. Romantická linka je skvělá a autorka dokáže vykreslit spoustu momentů, u kterých se dá jen stěží neuculovat. Zajímavé zpestření navíc představuje také Baileyna záliba ve starých filmech, které často zmiňuje.